Vilket garn ska man använda?

Det är helt upp till dig själv.
Personligen föredrar jag
att använda allt från Bomulls till Akrylgarn och bland
använder jag det jag har hemma, men många
tycker bättre om akrylgarner. I varje
mönster finns en garnhänvisning,
och denna är enbart till för att visa vilket garn
jag har använt till figuren i fråga.
Stirra dig inte blind på garnet jag använt, utan
använd gärna restgarner du har hemma.
 
Tänk dock på, att om du använder ett
annat garn och/eller en annan storlek på
virknålen så blir inte resultatet likadant
som figuren på bilden.
Använder du större
virknål och tjockare garn blir figuren lite
större, och tvärtom om du har mindre
virknål och tunnare garn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ettbollhavavmonsterochgarn.blogg.se

Välkommen till ett bollhav av monster och garn

RSS 2.0